“هابیلیان” خود را به دروغ یک نهاد غیردولتی(NGO) معرفی می‌کند، حال آنکه همچون”انجمن نجات” بخشي از كمپين شيطان‌سازي و نشر اتهامات دروغین عليه مجاهدين خلق ايران است که نزدیک به دو دهه در پوش فعالیت حقوقی در داخل و خارج کشور و با هزینة کلان مأموریت‌های رژیم علیه مجاهدین را برعهده دارد.
در این نوشتار،ساختار کلی، گردانندگان و اصلی‌ترین وظایف هابیلیان به اختصار بررسی شده است.
هدف از تأسیس هابیلیان
هابیلیان در سال۱۳۸۴ با هدف ایجاد پوششی برای اقدامات حقوقی علیه مجاهدین در خارج کشور تحت ‌عنوان NGO (سازمان غیردولتی) تشکیل شد.
 
ماموریت این ارگان اطلاعاتی- امنیتی براساس آنچه خود آن ‌را تعریف کرده، علیه اپوزیسیون اصلی رژیم است:
«پی‌گیری حقوقی که بدون شک این مسئله از طریق محاکمه مهره‌های اصلی و به‌خصوص رجوی باید دنبال شود و ما [هابیلیان] این موضوع را تا تحقق کامل آن ادامه خواهیم داد».
گردانندهٔ اصلی این ارگان، محمدجواد هاشمی‌نژاد از سرکردگان مورد اعتماد دستگاه امنیتی رژیم و باند خامنه‌ای است.
«ان. جی. او»های دولتی!
یکی از سایت‌های وزارت اطلاعات آخوندها درباره نقش دژخیم جواد هاشمی‌نژاد در دستگاه رژیم نوشته است:
«هاشمی‌نژاد تنها شخصی است که به خاطر وابستگی‌هایش به روحانیت… از دیرباز مناسبات نزدیکی با رهبران جمهوری اسلامی داشته… و همچنین نفوذ فوق‌العاده وی در حکومت ایران با اینکه منصب حکومتی ندارد اما در مهم‌ترین دیدارهای دیپلماتیک دیده می‌شود بر کسی پوشیده نیست». او منعکس کنندة نظر «بخش تصمیم‌ساز و اثرگذار حاکمیت» است. (ایران دیدبان”یکی از سایت‌های وزارت اطلاعات آخوندها”- ۱مهر۱۳۸۷)
محمدجواد هاشمی‌نژاد روز ۳۰دی۱۳۸۴ در یک نمایش حکومتی برای سفیدسازی ماهیت اطلاعاتی- امنیتی باند خود، هابیلیان را یک انجمن غیردولتی(NGO) معرفی کرد که هیچ رابطه‌ای با وزارت خارجه و ارگان‌های دولتی رژیم ندارد.
اما همکاری تنگاتنگ هاشمی‌نژاد با همه‌ی ارگان‌های امنیتی و وزارتخانه‌های کلیدی رژیم، طی سالیان گذشته ادعای کذب وی را باطل و آن‌را به‌عنوان زائده‌ای از ارگان‌های شکنجه و کشتار آخوندها به ثبت داده است.
با برملا شدن ماهیت دولتی این ارگان سرکوب و جنایت، هاشمی‌نژاد در تلاش برای رفع و رجوع آن، با ساختن کلاه شرعی گفت:
«به نظرم اساساً تعریف NGO برداشتن مشکلی از مشکلات جامعه است و برخلاف آن چیزی که از سوی کشورهای غربی تعریف می‌شود NGOها در ایران تشکیلاتی ضددولتی نیستند. NGO گروه‌هایی هستند که تشکیل می‌شوند برای برداشتن بارها و کارهای به زمین مانده‌ای که در یک جامعه وجود دارد. ما در این زمینه در حال فعالیت هستیم و از همه بخش‌ها کمک می‌گیریم و به همه بخش‌ها نیز کمک می‌کنیم. هیچ سازمان، گروه و نهادی را خارج از این موضوع نمی‌بینیم و دامنه فعالیتمان به قدری باز و گسترده است که همه بخش‌های کشور را در بر می‌گیرد». (جام جم رژیم ـ ۸مرداد۱۳۹۰)
محمدحسین رجبی دُوانی از کارگزاران دانشگاه سپاه پاسداران خامنه‌ای، به همکاری ارگان‌های حکومتی با هابیلیان اعتراف کرده و گفت:
«قطعاً باید وزارت خارجه پشت این بنیاد باشد، حامی اصلی و معرف آن در سطح جهانی باشد. سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات؛ همه باید پشتوانه‌هایی برای این بنیاد باشند». (هابیلیان- ۳خرداد۱۳۹۴)
 معرفی هابیلیان توسط خودش دی۱۳۸۸ – تعریف تروریسم و حقوق‌بشرتوسط هابیلیان!
 معرفی هابیلیان در سایت فعلی خودش
گردانندگان اصلی باند هابیلیان
۱. محمدجواد هاشمی‌نژاد علاوه بر این‌که مسئول و گردانندة اصلی این ارگان اطلاعاتی- امنیتی است، چند منصب دیگر در ارگان‌های تروریستی، صدور ارتجاع و بنیادگرایی رژیم دارد.
در آبان۱۳۹۸آخوند محسن اراکی دبیر کل وقت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تشکیل «اتحادیة قربانیان ترور جهان» را اعلام کرد که دبیرکل آن هاشمی‌نژاد معرفی شد.
عنوان «رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد خانواده‌های ترور» نیز به هاشمی‌نژاد داده شده است که از زیر مجموعه‌های «مجمع تقریب مذاهب اسلامی» و از ارگان‌های صدور بنیادگرایی و تروریسم خامنه‌ای در سایر کشورها است. این ارگان، پوشش مناسبی برای تحرکات مأموران اطلاعاتی و عملیاتی نیروی قدس در سایر کشورها را فراهم می‌کند.
محمدجواد هاشمی‌نژاد علاوه بر اینها «مدیریت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی» یا «مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی» را نیز به عهده دارد که امکانی برای چپاول، باج‌دهی‌های لازمه و بیانگر نزدیکی وی به رأس حاکمیت یعنی بیت خامنه‌ای است.
وی همچنین سرکردهٔ یک انجمن پوششی “تحت‌عنوان دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه” برای فعالیت در مجامع حقوقی و بین المللی می باشد.
۲. سعید رضاپور معاونت پژوهشی بنیاد هابیلیان (هابیلیان- ۱۵مرداد۱۳۹۶)
۳. محمد ثانوی مسئول کمیتة به‌اصطلاح«حقوق‌بشری» این تشکل است.
۴. مهدی ملازاده شاهرودی یک عامل اطلاعاتی است که سابق براین به‌عنوان مسئول کمیته به‌اصطلاح حقوقی این کانون معرفی شده بود. اما درحال حاضر سرکردگی این بخش از بنیاد هابیلیان با یکی از مزدوران عراقی نیروی تروریستی قدس به‌نام سیدرضا الغرابی قزوینی است که تحت‌عنوان معاونت حقوقی و بین‌الملل بنیاد هابیلیان فعالیت می‌کند.

 گردانندگان ارگان اطلاعاتی – امنیتی هابیلیان
 اعضای هابیلیان در سال۱۳۸۸
اصلی‌ترین فعالیت‌های هابیلیان
۱. داخل کشور
تمرکز هابیلیان در داخل کشور بر روی مقابله با قیام و گرایش نسل جوان به مجاهدین به‌عنوان جریان اصلی برانداز و تشکیل‌دهنده کانون‌های شورشی قرار دارد. هاشمی‌نژاد از این اقدامات سرکوبگرانه تحت‌عنوان «مرصاد فرهنگی» نام‌برده و دولت و همه ارگان‌های قتل و کشتار رژیم را به همکاری برای آن فراخوانده است. توجیه جنایات رژیم آخوندی در دهه۶۰، دلیل تراشی برای قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ و مشروع‌سازی اقدامات گسترده تروریستی رژیم در خارج کشور بخش عمده‌ای از فعالیت‌های به‌اصطلاح فرهنگی این ارگان را دربر می‌گیرد.
۲. در پهنهٔ حقوقی
هدف از تشکیل این بنیاد که تماماً در خدمت دستگاه ترور، سرکوب و جنگ‌روانی و سیاه‌نمایی از مجاهدین جهت عرضه کردن در ارگان‌های بین‌المللی است تا به این ترتیب یک پوشش حقوقی و قانونی برای محدود کردن و توجیه کشتار آنان ایجاد کند. به همین جهت ارگان‌های امنیتی رژیم با پشتیبانی قضائیة جلادان و قوة مجریة خامنه‌ای، در ‌۱۷بهمن۱۳۹۷ طوماری جعلی با ۱۲هزار امضاء علیه مجاهدین برای ارائه به دادگاه‌های کشورهای دیگر تهیه کردند.
علاوه براین هابیلیان مبدع تهیه لیستی از به‌اصطلاح «قربانیان ترور» است که تنها برای مصارف خارجی تهیه شده و هاشمی‌نژاد در ملاقات‌هایی که عوامل رژیم با مقامات و نفرات خارجی دارند آن‌را مورد استفاده قرار می‌دهد.
۳. خارج کشور و ارگان‌های بین‌المللی و آلبانی
فعالیت‌های برون مرزی هابیلیان به طور خاص در کشور عراق اساساً بر روی پرونده‌سازی و تشکیل شکایت‌های حقوقی رسمی حکومتی یا از طریق عناصر محلی وابسته به رژیم علیه مجاهدین متمرکز بوده است.
در دههٔ۸۰ و اوایل دههٔ۹۰ شمسی، موضوع دستگیری مسئولین مقاومت ایران با هدف به تسلیم کشاندن جمعی اعضای مجاهدین پیش برده می‌شد. برای این منظور، رژیم آخوندی هزینه‌های نجومی و امکان ملاقات با بالاترین سطوح مقامات دست نشانده آخوندها در عراق را برای این ارگان فراهم می‌کرد تا طرح انهدام تشکیلات مجاهدین در آن کشور را به پیش ببرند.
پس از انتقال همگانی مجاهدین به آلبانی در شهریور۱۳۹۵ فعالیت‌های هابیلیان روی این کشور متمرکز شد و دژخیم هاشمی‌نژاد به‌صراحت به آن اذعان کرد.
شیطان‌سازی و دروغ‌پراکنی علیه مجاهدین برای تحت‌تاثیر قراردادن ملا اجتماعی آلبانی در اولویت وظایف هابیلیان قرارگرفت.
راه اندازی سایت آلبانیایی زبان و انتشار جعلیاتی تحت‌عنوان کتاب به زبان آلبانیایی در وب‌سایت هابیلیان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این ارگان است.
لورفتن طرح تروریستی رژیم و عوامل نیروی قدس علیه تجمع مجاهدین در نوروز۱۳۹۷ در تیرانا و افشای شبکه تروریستی آن که اخراج دیپلمات‌های رژیم از آلبانی را در دی۱۳۹۸ در پی داشت که ادامه و گسترش طرح‌های رژیم در این رابطه را با شکست مواجه ساخت.
ادامه دارد    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید