در این بخش از برنامه قصد داریم نگاهی به سیاست‌های جنگ‌افروزانه‌ی حکومت آخوندی در منطقه بندازیم و ببینیم چه روندی طی شده و چه چشم‌اندازی در پیش‌رو متصور است.

روز ۱۱ مهر خامنه‌ای به کشورهای عربی هشدار داد و اعلام کرد که «نظر قطعی» نظام ولایت‌فقیه این است که «دولت‌هایی که قمار عادیسازی» با اسرائیل انجام می‌دهند ضرر خواهند کرد و گفت: «باخت منتظر این‌هاست»  

روز ۱۵ مهر و شروع جنگ حماس و اسرائیل، خامنه‌ای در شهرهای ایران جشن گرفت

بعد خامنه‌ای روز ۱۸ مهر گفت ما نبودیم اما اسرائیل شکست غیر قابل ترمیم خورده و همین جمله رو هم در حساب X خودش به زبان عبری پست کرد.

بعد بازی هشدار و تکذیب به‌راه‌ انداخت از یک‌طرف هشدار می‌داد که جنگ در منطقه روبه گسترشه و کار ما بوده و بعد تکذیب می‌کرد.

نمونه‌ی بارز آن صحبت‌های پاسدار رمضان‌ِ شریف بود که گفت حمله‌ی حماس به اسرائیل بخشی از انتقام هلاکت قاسم سلیمانی بوده که بعد سلسله‌ تکذیب‌هایی رو به دنبال داشت.

اما با ادامه‌دار شدن جنگ در منطقه خامنه‌ای که دید شرایط داره به ضررش تمام می‌شه. حوثی‌های یمن رو به‌کار گرفت. شلیک موشک‌های بالستیک و پهپادهای ساخت رژیم به کشتی‌های تجاری در تنگه‌ی باب‌المندب به تنشی بین‌المللی تبدیل شد.

این حرکت صحنه‌ی سیاسی و بین‌المللی رو که تلاش داشتند با حکومت آخوندی سیاست مماشات رو ادامه بدن،‌ به‌هم زد چون منافع همون کشورها رو به‌خطر انداخت.

 کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و تقریباً تمام کشورهای طرف‌حساب حکومت آخوندی به نقش خامنه‌ای و رژیمش در حملات موشکی حوثی‌ها پرداختن.

حرکت بعدی خامنه‌ای حمله‌ی موشکی به کشورهای پاکستان، عراق و سوریه بود.

بعد از شلیک موشک به اربیل در کشور عراق مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، در واکنش به حملات موشکی رژیم به مناطق غیرنظامی اربیل، نشست از قبل طراحی شده با وزیر امور خارجه دیکتاتوری آخوندی، در حاشیه اجلاس داووس را لغو کردند.

رویترز در این‌باره نوشت: «حملات رژیم ایران منجر به یک درگیری دیپلوماتیک نادر با دولت عراق شده است، به‌نحوی که بغداد علیه تجاوز رژیم ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد و سفیر خود را از تهران فرا خواند»

روزنامه شرق الاوسط هم نوشت: «فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با الشرق الاوسط، حمله رژیم ایران به اربیل را محکوم کرد و تشدید تنشها را «تلاش رژیم ایران برای صدور مشکلات داخلی» توصیف کرد»

در مورد پاکستان هم که در این روزها دولت موقت در این کشور زمام امور رو به‌دست داره، خامنه‌ای اشتباه محاسبه داشت که باعث سردرگمی در موضع‌گیری سران رژیم شد

در اولین موضع‌گیری‌ها رسانه‌ها و مقامات حکومتی رژیم، پاکستان را مورد حمله و انتقاد قرار دادند.

اما در گام بعد و با یک روز تاخیر،‌ سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت ما از ابتدا با پاکستان هماهنگ کرده بودیم و همه اتفاق‌هایی که افتاده از پیش مشخص و هماهنگ شده بود و ما و پاکستان با یک‌دیگر برادریم و این حرف‌هایی هم که دیپلمات‌های دو کشور می‌زنند، طبیعی است و البته غیرقابل اعتناست (یعنی بی‌ارزش است و حرف مفت است!)

اما در گام سوم این وزارت خارجه رژیم بود که وارد صحنه شد و  تلویزیون رژیم گفت: وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای تفصیلی اقدام پاکستان در حمله پهپادی به روستایی در مرز ایران را غیر متوازن و غیرقابل پذیرش عنوان و آن را محکوم کرد!به همین علت کاردار پاکستان احضار شد تا اعتراض‌مان را به دولت پاکستان منتقل کند!»

موضع سخنگوی مجاهدین بعد از شلیک موشک به پاکستان و پاسخ پاکستان رو با هم ببینیم:

«اکنون شمة دیگری از واکنش‌ها و آثار جنگ‌افروزی سر مار را همه می‌بینند. قیمت را البته مثل همیشه مردم ایران و بی‌گناهان می‌پردازند. اصل موضوع این است که خامنه‌ای در گسترش حمله به پاکستان، گز نکرده پاره کرد و انتظار چنین پاسخی نداشت. خامنه‌ای با حکومت دست‌نشانده عراق قیاس کرده که سالهاست با ذلت و خفت در خاکش موشک می‌خورد و دم برنمی‌آورد

پاکستان که یک قدرت اتمی است حساب کرده که اگر حمله رژیم را تلافی نکند به معنی تن دادن به هژمونی و نقش رژیم به عنوان ژاندارم منطقه است»

روز ۲۸ دی اسکای نیوز خبر داد: مقامات لبنانی اعلام کردند حزب‌الله وابسته به رژیم ایران، پیشنهاد آمریکا برای توقف درگیریهای فرامرزی با اسرائیل را رد کرده است. حزب‌الله گفت تا برقراری آتش‌بس کامل در غزه به موشکباران اسرائیل ادامه خواهد داد، خط و دیدگاهی که دیروز توسط رژیم ایران روی آن تأکید شد

 خامنه‌ای سال‌هاست که می‌گوید اگر در فلسطین و لبنان و عراق و سوریه نجنگیم باید در کرمانشاه و تهران و سایر شهرهای ایران بجنگیم؛ شاید آن روزها این حرف برای برخی واضح نبود؛ اما امروز و با این شرایطی که پیش آورده همه معنی این حرف رو به‌خوبی می‌فهمن که دخالت در منطقه برای سد بستن در برابر قیام مردم ایرانه، سدی که البته در آستانه‌ی فرو ریختنه و هر روز ضربات سنگینی دریافت می‌کند
لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید