مجلس ملی فرانسه طرح ده ماده‌ای خانم رجوی را ستود
در ادامه سلسله حمایت‌های بین‌المللی از مقاومت ایران، مجلس ملی فرانسه نیز از مقاومت ایران و قیام مردم ایران حمایت کرد. بدنبال حمایت پارلمان‌های بسیاری از کشورهای جهان از مقاومت ایران، مجلس ملی فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به امضای ۲۹۴ نماینده  از مقاومت ایران اعلام حمایت کامل کردند.
این بیانیه توسط یک معاون رئیس مجلس، رؤسای۴گروه پارلمانی، رؤسای۳کمیسیون، معاونان ۱۵کمیسیون و۴وزیر قبلی امضا شده است.
نمایندگان مجلس ملی فرانسه در این بیانیه اعلام کرده‌اند که با مردم ایران در تلاش برای تأسیس یک جمهوری دموکراتیک بر مبنای جدایی دین و دولت همبسته هستند. آنها با این ایده که هیچ فردی، بدون توجه به مذهب، منشأ و نژادش، امتیاز ویژه‌ای در برابر دیگران نداشته باشد، همدردی می‌کنند.
حمایت مجلس ملی فرانسه از مقاومت مشروع ایران
مردم ایران در اعتراضات خود به صراحت اعلام کرده‌اند که هر نوع دیکتاتوری را، از جمله دیکتاتوری شاه مخلوع و همچنین دیکتاتوری رژیم مذهبی فعلی را رد می‌کنند. نمایندگان فرانسوی در ارزش‌های جمهوری مانند انتخابات آزاد، آزادی اجتماعات و بیان، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین و دولت، حق خودمختاری اقلیت‌های قومی ایرانی و منع انتشار سلاح‌های هسته‌ای که در برنامه 10 ماده‌ای توسط مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، تدوین شده است، با مردم ایران همراهی می‌کنند.
قیام شجاعانه خود نه‌تنها به وضعیت انفجاری جامعه ایران که ناشی از سرکوب، فقر، تبعیض و فساد حکومتی است، بلکه به چهار دهه مقاومت ملی سازمان‌یافته نیز ارتباط دارد.
 
در تابستان سال ۱۹۸۸، بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی که اکثریت آنها از اعضای مجاهدین خلق بودند، به طرز وحشیانه‌ای قتل عام شدند. نمایندگان فرانسوی همچنین مداخله رژیم ایران در منطقه خاورمیانه و اروپا، از جمله تلاش‌های تروریستی و حملات سایبری آن در آلبانی را به شدت محکوم می‌کنند.
نمایندگان مجلس ملی فرانسه از جامعه بین‌الملل می‌خواهند که حمایت خود را از مردم ایران در تلاش برای تغییر حکومت را مورد حمایت قرار بدهد ، از جمله از طریق اقدامات قوی و قاطع علیه رژیم کنونی شامل گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، مقامات رژیم را به‌عنوان مجرمان جنایات علیه بشریت مورد بازخواست قرار بدهد.
هزاران ایرانی، به ویژه زنان و جوانان، در خیابان‌ها با قیمت جان خود، آرمان  آزادی و دموکراسی خود را ابراز کرده‌اند. بیش از ۷۵۰ تظاهرکننده کشته شده و ۳۰ هزار نفر دستگیر شده‌اند.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید