کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان

سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنید

تغییر رژیم در ایران پیش‌شرط صلح و ثبات در خاورمیانه

سخنرانی گروهی از نمایندگان مجلسین انگلستان

کارشناسان خاورمیانه و تروریسم و نمایندگان جوامع ایرانی در انگلستان

فراخوان نمایندگان مجلسین به دولت انگلستان

برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

 و مقابله با جنگ‌افروزیهای رژیم در منطقه

پروفسور لرد دیوید آلتون: صدور تروریسم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه و فراتر از آن ؛یک ویژگی کلیدی در کتاب بازی رژیم ایران برای تضمین بقاو کنترل خود بر قدرت بوده است

مقامات ارشد نظام به این موضوع اعتراف کرده‌اند که اگر رژیم در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان نجنگدباید برای بقا خود در تهران بجنگند

خانم رجوی یک طرح دموکراتیک ۱۰ ماده‌یی را برای آینده مطرح کرده استاین طرح آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را در بر می‌گیردو یک جایگزین واقعی و قابل‌قبول مردمی برای رژیم فعلی ارائه می‌کند.

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: ضرورت فعال سازی مجدد قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت علیه رژیم ایران ؛ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت و دیوان کیفری بین‌المللی ؛محاکمه رهبران رژیم به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و تروریسم

سخنرانان کنفرانس در مجلس اعیان انگلستان عبارت بودند از: پروفسور لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان، رئیس مشترک کمیته بریتانیا برای آزادی ایران و عضو کمیته مشترک حقوق بشر. 

الکس سوبل، نماینده مجلس عوام از حزب کارگر و وزیر سایه در وزارت محیط‌زیست، غذا و امور کشاورزی.

باب بلکمن-نماینده پارلمان انگلستان، رئیس کمیتهٴ بین‌المللی پارلمانترها برای آزادی و دموکراسی در ایران .

جیم شانون-از سخنگویان حزب اتحاد ملی ایرلند در پارلمان انگلستان .

و  ولید فارس-تحلیلگر امور ایران . 

خانم ماری ریمر نماینده پارلمان انگلستان از حزب کارگر نیز طی پیامی به این کنفرانس همبستگی خود را با خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک ابراز کرد

پروفسور لرد دیوید آلتون که مدیریت این کنفرانس را برعهده داشت طی سخنانی گفت: صدور تروریسم و بی‌ثبات کردن خاورمیانه و فراتر از آن، یک ویژگی کلیدی در کتاب بازی رژیم ایران برای تضمین بقا و کنترل خود بر قدرت بوده است. مقامات ارشد نظام به این موضوع اعتراف کرده‌اند که اگر رژیم در عراق، سوریه، یمن، فلسطین و لبنان نجنگد، باید برای بقا خود در تهران بجنگند. وزیر کشور و وزیر امنیت انگلستان هر دو همراه با بسیاری از همکاران ما از هر دو مجلس اکنون از لیست‌گذاری سپاه پاسداران حمایت می‌کنند

پروفسور لرد دیوید آلتون افزود: مردم ایران و آرمانهای دموکراتیک آنها یک تهدید جدی برای استبداد مذهبی حاکم بر ایران است رژیم ایران است. برای چهار دهه، شورای ملی مقاومت به‌عنوان پارلمانی در تبعید برای پیشبرد مبارزه برای تغییر دموکراتیک در ایران عمل کرده است و من شخصاً از این‌که در تمام این چهار دهه با آنها همکاری کرده‌ام، خوشحالم.

آنها برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم، حمایت آن از تروریسم و نقض حقوق‌بشر را از طریق شبکه و واحدهای مقاومت خود در داخل ایران افشا کرده‌اند.

خانم رجوی یک طرح دموکراتیک ۱۰ ماده‌ای را برای آینده مطرح کرده است که هرکس آن را نخوانده باید آنرا بخواند. این طرح آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را در بر می‌گیرد و یک جایگزین واقعی و قابل‌قبول مردمی برای رژیم فعلی ارائه می‌کند.

الکس سوبل نماینده ارشد پارلمان انگلستان از حزب کارگر و وزیر سایه در وزارت محیط‌زیست، غذا و امور کشاورزی در سخنان خود گفت : حمایت از مریم رجوی باعث افتخار است. من فکر می‌کنم لیست‌گذاری سپاه پاسدران حداقل کاری است که ما می‌توانیم انجام بدهیم.

من مفتخرم که امشب اینجا هستم، کارهایی که شورای ملی مقاومت انجام داده و ارزش‌هایی که تلاش می‌کند به ایران بیاورد دقیقاً همان ارزش‌های دموکراتیک و اجتماعی انسان‌دوستانه است که ما می‌خواهیم.

تصور کنید ما دولتی بر اساس این اصول در ایران داشتیم به جای دامن‌زدن به جنگ و تأمین موشک، به صلح کمک می‌کرد. چقدر دنیای بهتری خواهیم داشت؟ این دیدگاهی است که من از شورای ملی مقاومت و مریم رجوی می‌بینیم ایران می‌تواند به یک نیروی خیر در جهان تبدیل شود.

ولید فارس تحلیلگر امور ایران در سخنان خود گفت : آنچه در حال حاضر در خاورمیانه می‌بینیم توسط رژیم ایران با استفاده از سلاحهای مختلف سازماندهی شده است. مهمترین اقدام این است که پاسداران و همه شاخه‌های پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنید، دومین نکته مهم دیگری که من مدام در بحث درباره این موضوع می‌گویم، حمایت از اپوزیسیون ایران است.

جیم شانون نماینده پارلمان انگلستان گفت: سیاست مماشات در سال‌های اخیر رژیم را جری کرده است تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد، مماشات در قالب تسلیم شدن در برابر دیپلماسی گروگانگیری و امتیاز دادن و محدود کردن حقوق دگراندیشان در تبعید دیگر بس است.

من خواستار این هستم که سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گیرد. سپاه بزرگترین تهدید برای ما در انگلستان و بزرگترین تهدید ثبات خاورمیانه است،

تنها در سال جاری بیش از ۶۰۰ اعدام صورت گرفته است. این همان رژیمی است که دهها هزار نفر از اعضا و هواداران بزرگترین گروه مخالف، مجاهدین خلق ایران را در سال ۱۳۶۷ قتل‌عام کرد.

تروریسم و جنگهای نیابتی در عداد جنایات علیه بشریت هستند. مردم ایران خواهان پایان دادن به تروریسم و جنگهای نیابتی است. من ندای مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک را تکرار می‌کنم و مانند همیشه از طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی قویاً حمایت کامل می‌کنم.

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت: شواهد بسیار معتبری وجود دارد که در مورد بحران خاورمیانه، رژیم ایران و سپاه پاسداران دستور داده‌اند. اکنون دیدگاه ثابت مجلس عوام و همه احزاب این است که تمامیت سپاه پاسداران لیست‌گذاری شود. تنها پیامی که آنها درک می‌کنند این است که در مواجهه با تروریسم بسیار قوی باشند.

خامنه‌ای، رئیسی و سپاه با امتیازاتی که به آنها می‌دهیم دلگرم شده‌اند. آنها فکر می‌کنند که این یک ضعف است و بنابراین می‌توانند تروریسم خود را ادامه دهند. به جای پاداش به آنها برای تروریسم و جنگ‌افروزی، باید عواقب همه کشتارها و تمام شکنجه‌هایی که صورت می‌گیرد را متحمل شوند.

باب بلکمن در بخش دیگری از سخنرانی خود افزود: همه کشورهای دموکراتیک باید پشت سر مردم شجاع ایران متحد شوند و به آنها فرصت بدهند. تنها سازمان معتبری که می‌تواند این کار را انجام دهد شورای ملی مقاومت است. تنها شخص معتبری که تا به‌حال در رابطه با ایران برخورد کرده‌ام، خانم رجوی است.

فعال سازی مجدد قطعنامه‌های شش گانه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم ایران. ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد و در نهایت دیوان کیفری بین‌المللی. محاکمه رهبران رژیم به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و تروریسم. و قرار دادن رژیم آخوندی تحت فصل هفتم منشور ملل متحد باید در دستور قرار گیرد.

خانم ماری ریمر نماینده پارلمان انگلستان از حزب کارگر طی پیامی به این کنفرانس که توسط لرد دیوید آلتون قرائت شد گفت : لطفاً بهترین آرزوهای من را به جلسه و همبستگی من را با مردم ایران که برای یک کشور آزاد و دموکراتیک تلاش می‌کنند برسانید و به آنها اطمینان دهید که تعهد من حمایت از شما از هر طریقی است که بتوانم. وینستون چرچیل یک بار گفت، اگر به تمساح ها غذا بدهید، در نهایت آنها شما را خواهند خورد. و فکر می‌کنم ما این کار را بارها و بارها انجام داده‌ایم. ما با رژیم ایران مماشات کرده‌ایم و این نشانه ضعف تلقی شده است. در این کنفرانس همه سخنرانان درباره ضرورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران صحبت کرده‌اند. و من فکر می‌کنم اکنون این باید اتفاق بیفتد این چیزی است که باید به جریان اصلی تبدیل شود و من بسیار خوشحالم که شورای ملی مقاومت نقش خود را در اطمینان از تحقق آن ایفا کرده است.

آزاده ضابطی رئیس کمیته وکلانی ایرانی در انگلستان

از زمان پیدایش رژیم ایران، حدود چهار دهه پیش، جمهوری اسلامی ایران نقشی فوق‌العاده مخرب و در عین حال بدخواهانه در منطقه ایفا کرده است. تغییر رژیم در ایران مقدمه صلح و امنیت و ثبات پایدار برای صدها میلیون نفری است که در خاورمیانه زندگی می کنند. اما متأسفانه، تا زمانی که سیاست‌های آشتی‌جویانه غرب با حکومت ایران برقرار است، صلح و ثبات در منطقه به سادگی امکان پذیر نیست. در طول سال گذشته، ، مردم ایران دوباره به خیابان‌ها آمدند، و قاطعانه و بی چون و چرا همه اشکال دیکتاتوری، چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کرده اند. مردم ایران خواهان تغییر رژیم و استقرار یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت هستند. اما سیاست‌هایی که دولت‌های غربی در پیش گرفته‌اند، متأسفانه مانعی برای مردم ایران در تلاش و حرکت به سوی آزادی شده است. 

 موسی زاهد - مدیر فروم خاور میانه برای توسعه

بیش از چهار دهه است که رژیم تهران به دلیل فقدان عزم جامعه بین‌المللی برای مقابله با نقض حقوق بشر در داخل کشور، جنگ‌طلبی در منطقه‌ و نقض قوانین بین‌المللی، توانسته است در قدرت باقی بماند. در سطح منطقه ای، حمایت اقتصادی و سیاسی رژیم از گروه های نیابتی خود بلاانقطاع ادامه دارد.

اجازه بدهید در اینجا کاملاً واضح بگوییم که رژیم ملایان مسئول حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی گناه و بی دفاع است و تا زمانی که به روش های قدیمی خود یعنی مهار و مذاکره با رژیمی که سابقه جنایتکارانه و مخرب دارد ادامه دهیم، جنایات بیشتری را در مقیاس بسیار بزرگ تجربه خواهیم کرد.

 


لطفا به اشتراک بگذارید: 

🙏لطفا به اشتراک بگذارید