به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام، یک گردهمایی و نمایشگاه در برلین در مقابل پارلمان فدرال آلمان توسط توسط جامعه ایرانیان در برلین بر گزارشد
در نمایشگاه که حاوی تصاویری از ۴ دهه جنایت رژیم آخوندی از جمله قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و شماری از شهیدان قیام سراسری ۱۴۰۱ بود، شرکت‌کنندگان یاد شهیدان انقلاب نوین مردم ایران که در نبرد با دیکتاتوری خون‌ریز آخوندی به‌شهادت رسیدند را گرامی داشتند و خواستار محاکمه سران رژیم از جمله خامنه‌ای و رئیسی جلاد به جرم جنایت علیه بشریت شدند
ارتش اسراییل اعلام کرد: تعداد کشته‌های اسراییلی در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر و تعداد مجروحان ۲۷۰۰ نفر است
شب چهارشنبه دهها جنگنده بیش از ۲۰۰ هدف را در یکی از محله‌های غزه مورد حمله قرار دادند 
رویترز گزارش داد: سه منبع امنیتی گفتند در مرز شمالی اسرائیل، موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت اسراییل شلیک شد. هم‌چنین گلوله‌های بیشتری از خاک سوریه پرتاب شد و در مناطق باز در اسراییل فرود آمد و این نگرانی را بیشتر کرد که خشونت می‌تواند منجر به جنگ گسترده‌تر شود 
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد ۹۰۰ نفر در غزه کشته شدند از جمله ۲۶۰ کودک، و ۲۳۰ زن
هم‌چنین ۴هزار و ۶۰۰نفر در غزه مجروح شدند
به گزارش وزارت‌خارجه فلسطین حملات اسراییل از روز شنبه بیش از۲۲۶۰۰ واحد مسکونی و ۱۰ مرکز بهداشتی را ویران کرده و به ۴۸ مدرسه آسیب رسانده است.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۱۸۰۰۰۰ شهروند غزه بی‌خانمان شده‌اند و بسیاری از آنها در خیابان‌ها یا مدارس تجمع کرده‌اند.
رویترز به‌نقل از حماس گزارش داد: ۲تن از اعضای دفتر سیاسی حماس به نامهای جواد ابوشمله و زکریا ابو معمر در حمله هوایی کشته شدند. 
بایدن رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی حمله حماس به اسراییل را محکوم کرد و گفت واشنگتن آماده است تجهیزات نظامی بیشتری را به منطقه بفرستد. وی افزود: حداقل ۱۴ شهروند آمریکایی در اسراییل کشته شده‌اند و تعدادی به گروگان‌گرفته شده‌اند. 
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
گفت حمایت رژیم ایران از حمله حماس به اسراییل غیرقابل قبول است. فرانسه به‌دنبال این است که مشخص کند آیا این رژیم مستقیماً در آن دخالت داشته است یا خیر. 
وی افزود: «من هیچ نظری در مورد دخالت مستقیم رژیم ایران ندارم و مدرک رسمی برای آن نداریم، اما واضح است که اظهارات عمومی مقامات رژیم ایران غیرقابل قبول بود
به‌دنبال زلزله هرات افغانستان که بیش از ۲۵۰۰ قربانی گرفت و خسارات فراوانی به بار آورد، رئیس بخش زلزله شناسی در وزارت راه رژیم اعلام کرد: گسل لرزه‌ای هرات در شرق خاک افغانستان در ادامه به گسل درونه در ایران متصل می‌شود که یکی از طویل‌ترین گسل‌های ایران با طول هزار کیلومتر است که از امتداد گسل هرات از جنوب مشهد به مرکز ایران می‌رسد. 
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید