با ادامه جنگ در غزه بیش‌از‌پیش نقش دخالت‌گرانه رژیم آشکار می‌شود و جهان با واقعیت‌های دیگری از حجم ریخت‌وپاش «پدرخوانده تروریسم بین‌المللی» برای بحران‌آفرینی در سایر کشورها مواجه می‌گردد. در همین رابطه، نشنال اینترست روز ۶ آبان در مطلبی با عنوان «به اختاپوس غذا ندهید» گزارش کرده است که «دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران سالانه حدود ۷۰۰میلیون دلار برای حزب‌الله سرمایه‌گذاری می‌کند و سالانه حدود ۱۰۰میلیون دلار به حماس کمک می‌کند» که البته همه این اعداد تخمینی و نوک کوه یخی است که بعضاً منتشر می‌شود.

تمام این دخالت‌ها نیز در سایه سیاست مماشات صورت گرفت و سیاستمداران و ارباب بی‌مروت دنیا به‌خاطر سود و سرمایه چشم خود را به روی واقعیت تروریسم رژیم بستند و به حقایقی که مقاومت ایران از چند دهه قبل می‌گفت وقعی ننهادند و همین امر باعث جری‌تر شدن رژیم و پهن‌تر کردن دایره تروریسم خود به همه قاره‌های جهان از آمریکای لاتین و آرژانتین تا اقیانوسیه و آسیای جنوب شرقی شد. شاید یادآوری گزاره‌های زیر با برخی اعداد و ارقام به درک بخش‌هایی از این واقعیت هولناک کمک کند:

رژیم بارها به دخالت منطقه‌یی و نفوذ در حداقل ۴ پایتخت عربی اسلامی (بغداد، دمشق، بیروت و صنعا) اعتراف کرده است. دهها عملیات تروریستی در کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان، آذربایجان و به‌خصوص ترکیه و عراق در کارنامه سیاه خود دارد. با چپاول دارایی‌ها و منابع مردم ایران، برای نابودی مجاهدین اشرفی، امکانات ۱۲ کشور را به کار گرفت. در دفترچه سبز اسدی تروریست، ۲۸۹ یادداشت کشف شد که حاوی اطلاعاتی از تغذیه مزدوران رژیم در حداقل ۱۱کشور اروپایی بود. تروریسم سایبری رژیم در حملات متعدد خود به سایت مجاهد از امکانات دهها کشور استفاده می‌کند. در روزهایی هم‌چون ۶ مهر گذشته رژیم زنجیر پاره کرده و با به‌کارگیری سرورهای عظیم از حدود ۱۱۰کشور حملات خود را سازماندهی کرده است! رژیم در حدود ۱۰۰ کشور جهان سفارتخانه دارد و علاوه بر آنها ۳۴ کنسولگری را هم در اختیار دارد و از همه امکانات دیپلماتیک برای جاسوسی و اجیر کردن مزدور استفاده می‌کند و نمونه اسدی یکی از دهها نمونه بود. اغلب قتل‌های برون‌مرزی نظام هم توسط همین تروریستها صورت گرفته و آنها برای فرار و بازگشت به ایران از امکانات سفارت‌خانه‌های رژیم استفاده کرده‌اند. این مزدوران البته فقط پوش دیپلماتیک ندارند و پاسدار قاسمی لو داده است که «ما هلال احمریهایی بودیم که برای آموزش نظامی» به بوسنی رفته بودیم! (فرارو، ۲۸ فروردین ۱۳۹۸) فلاحیان هم که گفته است مزدوران رژیم با عنوان خبرنگار و تاجر در سایر کشورها پراکنده هستند. تقریباً کشوری نبوده است که تکنولوژی کنترل در اختیار داشته باشد و رژیم از آن استفاده نکرده باشد و یا حداقل سراغش نرفته باشد. وال استریت ژورنال در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ از قول کارشناسان اوکراینی گفته بود که در پهپادهای ساخت رژیم قطعاتی از «شرکت‌های واقع در ایالات متحده و... ژاپن» و حتی «شرکت‌های چینی» وجود داشته است. در جریان توطئه ۱۷ ژوئن با توتال فرانسه قرارداد میلیاردی بسته بود. برای سرکوب به بهانه حجاب از دوربینهای شرکت بوش آلمان استفاده می‌کند. روزگاری از مبدأ کشور کوبا بر روی تلویزیون مقاومت ایران پارازایت می‌انداخت و خلاصه از هیچ امکان و فرصتی در این جهان پهناور - از چین و ماچین تا جابلقا و جابلسا - برای صدور تروریسم در خارج و سرکوب در داخل کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

بنابراین با کنار زدن پرده‌ها و تعمیق در آنچه امروز در غزه شاهد آن هستیم به این واقعیت بزرگ می‌رسیم که همه این خون‌ریزی‌ها نتیجه مماشاتی بوده که از چهار دهه قبل با این رژیم اتخاذ شده است و چشم‌پوشی از برنامه‌های مختلف اتمی و موشکی و پهپادی آن، به تروریسم رژیم پر و بال داده و موجب گسترش آن به بسیاری از کشورهای جهان شده است که اکنون نوبت فلسطین و ساحل مدیترانه است.

هم‌چنین نباید از یاد برد که رژیم با همه این ترفندها و فتنه‌انگیزی‌ها نتوانست توجهات را از مقاومت و بحرانهای اجتماعی ایران منحرف کند. مقاومت ایران از همان دهه شصت آتش جنگ با رژیم ضدبشری را شعله‌ور و در کانون توجهات جهانی نگه داشت. این نبرد پس از سال ۱۳۹۶ با تغییر فاز ارتقا یافته و قیامهای متوالی پس از آن رژیم را به لبه پرتگاه رسانده است. در نتیجه بحران‌سازی جدید و زمان‌بندی آن (یعنی پس از قیام فراگیر ۱۴۰۱) نیز در کادر همین صدور مشکلات به بیرون است. البته همان‌طور که از امکانات ۱۲کشور علیه مجاهدین به جایی نرسید و سرش به کوه پایداری پرشکوه مجاهدین خورد، تروریسم فراگیرش نیز جلوی تاریخ و تکامل و انقلاب در ایران را نخواهد گرفت.

نزدیک به سه دهه قبل رهبر مقاومت ایران درباره تروریسم گسترده و بی‌فرجام رژیم گفته بود: «اگر چه رژیم را شایستهٔ القابی مثل پدرخوانده تروریسم بین‌المللی یاغی و نمونهٔ منحصر به‌فرد در تاریخ معاصر می‌شناسند و در واقع این مقاومت ایران بود که بارنج و رزم و خون خود این القاب را برای رژیم به ثبت داد، اما رژیم از تمامی تسهیلات دیپلماتیک و مناسبات بین‌المللی و از تمام توانایی‌هایش در خدمت تروریسم استفاده می‌کند و این به‌خاطر ماهیت عقب‌مانده و قرون وسطایی‌اش است و این‌که چیز دیگری در چنته ندارد. بنابراین هر چه بیشتر در بحران فرو می‌رود، بیشتر به جنایت و ترور رو می‌آورد» (مسعود رجوی-۲۲ بهمن ۱۳۷۵)

🙏لطفا به اشتراک بگذارید