سایت کوالیس الیوم روز ۱۹شهریورماه مطلبی از محمود حکمیان عضو کمیسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران با عنوان «با بقای رژیم ایران هیچ امنیت و ثباتی وجود نخواهد داشت» درج کرده است.
در این مطلب آمده است:
بسیار مضحک و طعنه آمیز است که کسی که هم‌چنان در حال ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی و درگیری در منطقه است، ادعا کند که به‌دنبال برقراری امنیت و آرامش در آن منطقه می‌باشد، به‌ویژه کسی که جعلی بودن ادعایش برملا شده و همه فهمیده‌اند که این ادعاها بی‌اساس بوده است زیرا ادعای او با واقعیت روی زمین تناقض و تعارض دارد.
رژیم ایران از بدو تأسیس تاکنون به معضلی بدل شده که بیشترین تأثیر منفی را بر امنیت و ثبات کشورهای منطقه داشته است. این مشکل با گذشت زمان به‌ویژه با وجود بازوهایش در چهار کشور منطقه و هم‌چنین وجود سلولهای خفته‌اش تشدید و بدتر می‌شود. به همین دلیل تنها راه اطمینان به اعتبار و راستگویی رژیم ایران و اعتماد به ادعاهایش، عمل به آنها برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه است. لذا انحلال این بازوها به‌عنوان اولین اقدام عملی شرط اصلی این مهم می‌باشد اما کاملاً روشن است که تا وقتی طناب به دور گردن این رژیم انداخته نشود او چنین گامی را بر نمی‌دارد و در آن هنگام تنها برای نجات خود از این بازوها دست بر می‌دارد.
اما نکته بسیار مهم دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا رژیم ایران خودش امنیت و ثبات دارد؟ و مهمتر این‌که آیا او مردم ایران را نمایندگی می‌کند؟ در اینجا مهمترین گره در اصل ادعای رژیم، یعنی کار جهت برقراری امنیت و ثبات در منطقه نهفته است زیرا این رژیم هیچ کاری انجام نداده تا نشان دهد تمایلی به امنیت و ثبات منطقه داشته و برای ارتباط با کشورهای مهم و مؤثر در منطقه نیز شتابی بخرج دهد. حال می‌بینیم که یکباره پس از قیام ۱۶سپتامبر ۲۰۲۲ که تا اوایل سال۲۰۲۳ ادامه یافت رژیم دست به کار شد تا با یک تیر چند نشان زده و خود را حامی امنیت و ثبات در منطقه جلوه داد.
از این طریق، رژیم می‌خواهد خود را به‌عنوان یک رژیم منسجم و امن نشان دهد و چنین بنمایاند که یکی از ارکان اصلی امنیت و ثبات در منطقه است تا توجهات را از وضعیت متشنج داخلی خود منحرف کند. قیام ایران هم‌چنان ادامه دارد و نشانه‌های وقوع قیامی جدید نیز بیش از هر زمان دیگر هویدا می‌شود. از سویی رژیم می‌خواهد توجهات را از نقش مشکوک خود در دخالت‌هایش در منطقه منحرف کند و در حالی‌که یک کفتار می‌باشد خود را به‌عنوان یک بره بی‌آزار و آرام نشان بدهد. لازم به یادآوریست حکومت باثبات و امن حکومتی است که به مردمش اتکا و اعتماد داشته باشد و یقینا رژیم ایران مشمول این وضعیت نیست.
شاهد هستیم در این دوران رژیم به دلایل مختلف نسبت به آن مستمراً هشدار می‌دهد اما مهم‌ترین دلیل هشدارهای فوق این است که شکاف بین حاکمیت و مردم بسیار زیاد شده و دیگر نمی‌تواند آنرا هم آورده یا بر روی آن پل بزند. کما این‌که قادر نیست با وعده و وعیدهای شیرین این فاصله را کم کند چرا که دیگر کسی او را باور ندارد و آنچه بیش‌از‌پیش غیض رژیم را بر می‌انگیزد همکاری و پیوند بین مردم با سازمان مجاهدین خلق است. در این رابطه کافیست خاطرنشان کنیم که کانون‌های شورشی مقاومت وابسته به سازمان مجاهدین که به‌صورتی قابل توجه در سراسر ایران فعال هستند ثقل خود را از نسل جوان ایران می‌گیرند. کما این‌که سرکردگان رژیم به این امر اعتراف کرده و همین امر خود علامتی مهم است که می‌توان به آن تکیه کرد. خصوصاً که اوضاع در داخل ایران متشنج است و علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چشم‌انداز ایران آبستن مسائلی غافلگیرکننده و ناخوشایند برای رژیم است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید